|
Kvalita života dospělých s ADHD
Česlová, Karolína ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou) v dospělé populaci s cílem zjistit, jakým způsobem se projevuje tato porucha v každodenním životě dospělého jedince, zda mu jej ovlivňuje a v jaké míře. Formou strukturovaného dotazníku s možnostmi výběru byly získány informace od 37 již diagnostikovaných dospělých žen a mužů, kteří se do výzkumu dobrovolně zapojili. Získané poznatky pak byly zhodnoceny, porovnány s dostupnými informacemi a přispěly i k odpovědím na otázky, nad kterými jsem se zamýšlela již dříve. Díky odpovědím a jejich bližšímu zkoumání od takto diagnostikovaných osob, se ukazuje, že tato porucha jim do běžného života zasahuje, ovlivňuje jejich počínání i samotnou kvalitu života. Samotné povědomí jak laické, tak zčásti i odborné veřejnosti, o ADHD v dospělosti je stále poměrně nízké,
|
|
Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje
Hozáková, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje" se nejprve zabývá obecnými otázkami vývoje pozornosti žáka a hledá souvislosti v kontextu dnešní společnosti. Vysvětluje klíčový pojem pozornost, vymezuje základní pojmy související s problematikou a podmínky, které pozornost ovlivňují. V následujících kapitolách se zaměřuje na poruchu pozornosti a neschopnost soustředění ve školním prostředí. Následující části jsou více využitelné v praxi, protože se v nich uvádí metody výuky ke zlepšení pozornosti, aktivity a hry, které pozornost udrží, nebo zkvalitní. Klíčová slova Pozornost, koncentrace, deficit pozornosti, porucha pozornosti, ADD, rozvoj pozornosti, rodina, škola, pedagogická práce
|
|
Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje
Hozáková, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje" se nejprve zabývá obecnými otázkami vývoje pozornosti žáka a hledá souvislosti v kontextu dnešní společnosti. Vysvětluje klíčový pojem pozornost, vymezuje základní pojmy související s problematikou a podmínky, které pozornost ovlivňují. V následujících kapitolách se zaměřuje na poruchu pozornosti a neschopnost soustředění ve školním prostředí. Následující části jsou více využitelné v praxi, protože se v nich uvádí metody výuky ke zlepšení pozornosti, aktivity a hry, které pozornost udrží, nebo zkvalitní. Klíčová slova Pozornost, koncentrace, deficit pozornosti, porucha pozornosti, ADD, rozvoj pozornosti, rodina, škola, pedagogická práce
|